23. Felsefe Olimpiyatları Sonuçları / 16 Aralık 2018 Pazar

TÜRKİYE FELSEFE KURUMU
XXIII. TÜRKİYE FELSEFE OLİMPİYADI SONUÇLARI

DERECESİ ADI-SOYADI OKULU İLİ

1. Aslı Sara Bilgili Özel Eyüboğlu Koleji İstanbul
2. Talia Tuana Yücel TEV İnanç Türkeş Özel Lisesi Kocaeli
3. İrem Beyza Uralcan Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi İstanbul
4. Mehmet Tüfek Özel Amerikan Robert Lisesi İstanbul
5. Tibet Şahin İELEV Özel Lisesi İstanbul
6. Defne Hadiş Darüşşafaka Lisesi İstanbul
7.Turan Kerem Öktem ENKA Fen ve Teknoloji Lisesi İstanbul
8. Barış Bahri Doğan Denizli Aydem Fen Lisesi Denizli
9. Baran Ata Baydar Çanakkale Özel Fen Lisesi Çanakkale
10. Ezgi Selin Bayar Özel Sanko Okulları Gaziantep
11. Defne Özdemir Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi Ankara
12. Ege Çoban Özel Saint Michell Fransız Lisesi İstanbul
13. Erdi Aydoğan Vefa Lisesi İstanbul
14. Züleyha Çite Çamlıca Kız Anadolu Lisesi İstanbul
15. Ateş Metin Çanakkale Özel Fen Lisesi Çanakkale
16. Eren Özbulgan MEV İzmir Güzelbahçe Fen Lisesi İzmir
17. Beycan Dağcı Çevre Koleji İstanbul
18. Melikhan Kirazoğlu Şehit Oğuzhan Yaşar Anadolu lisesi Ankara
19. Kayra Kapran Özel Şişli Terakki Tepeören Anadolu. L. İstanbul
20. Pınar Çınar Bağ Lisesi Ankara
21. Erdoğan Kutay Koç VKV Özel Koç Lisesi İstanbul
22. Aleyna Çiçek Çamlaraltı Koleji İzmir
23. Şevval Nur Öztürk Şişli Anadolu Lisesi İstanbul
24. Melisa Badem Ankara Atatürk Anadolu Lisesi Ankara
25. Aysu Ergin Ali Akkanat Anadolu Lisesi İstanbul
26. Ege Aydın Alanya Doğa Koleji Antalya
27-28. Bahadır Eren Çatal ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi Ankara
27-28. Sıla Başarı İTÜ GVO Özel İzmir Anadolu Lisesi İzmir
29. Arda Yalçınkaya Adana Gündoğdu Fen Lisesi Adana
30-31-32. Şevval Ceylan Şehit Kemal Ekşi Anadolu İmam Hatip Lisesi İstanbul
30-31-32. Bilge Temel Gaziantep Kolej Vakfı Gaziantep
30-31-32. Emine Elçin Topak İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi Samsun
33-34. Abdülbaki Emirhan Çartı Özel Muradiye Erkek Fen Lisesi Ankara
33-34. Zeynep Berra Uludemir Manisa Fen lisesi Manisa
35-36-37. Can Narin İzmir özel Türk Koleji Fen Lisesi İzmir
35-36-37. Nil Esmer Özel Dünya Koleji Fen Lisesi İzmir
35-36-37. Kübra Elif Erdem 50yıl Cumhuriyet Feridun Tamer Mesleki
ve Teknik Anadolu Lisesi İstanbul
38-39. Mehmet Arslan Mehmet Emin Resulzade Lisesi Ankara
38-39. İrem Köylü TED Eskişehir Koleji Eskişehir
40-41. Emir Taha Özer Özel Yenidoğu Anadolu Lisesi İstanbul
40-41. Çağla Aydın Şişli Terakki Fen Lisesi İstanbul
42. Muhammed Ali Karaca Nilüfer İMKB Fen Lisesi Bursa
43-44-45. Kemalcan Küçük Keşan Fen Lisesi Tekirdağ
43-44-45. Eda Mollaoğlu Uğur Okulları İzmir
43-44-45. Cemal Emir Arıcan Haydarpaşa Lisesi İstanbul
46-47. Ahmet Can Öztaş BTSO Ali Osman Sönmez Sos.Bil. An.L. Bursa
46-47 Eylül Naz Baklacı Özel Üsküdar Amerikan Lisesi İstanbul
48. Erdoğan Kocabaş Özel Pev Amiroğlu Fen Lisesi Denizli
49-50-51-52. Musa Mert Barut Vali Vecdi Gönül Anadolu Lisesi İzmir
49-50-51-52. Tan Elçin TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Ankara
49-50-51-52. Ceren Su Ayan Hilmi Özcan Anadolu Lisesi Denizli
49-50-51-52. Neval Kuşan Özel Mavi Ege Anadolu Lisesi İzmir

 

İOANNA KUÇURADİ’NİN 2018 DÜNYA FELSEFE GÜNÜ MESAJI

Değerli Arkadaşlarım,
Değerli Felsefe Öğretmenleri,

Geçirdiğimiz yılda ülkemizde ve dünyada olan bitenlere bakarken, “insan olma”dan uzaklaşmaya teşvik eden yaklaşımların yayılması, “insan ötesi” (transhuman) olan hakkında yazılanların çoğalması, “herşeye kadir” robotların övgüleriyle çocuklarımızın beyinlerinin yıkanması karşısında, sık sık, öğretmen olmanın sorumluluğu, özellikle de felsefe öğretmeni olmanın sorumluluğu üzerine bir defa daha eğilme gerekliliğini duydum.

Hergün televizyon ekranlarında, yanlış teşhisten ya da ihmalden dolayı ölen insanlarımızı, yıkılan duvarların ve çöken zeminlerin altında ezilen insanlarımızı, yeraltında ve yerüstünde çeşitli ihmallerden dolayı ölen insanlarımızı ve daha nice nice bu tür olayları gördükçe; bunların azalmasına katkıda bulunabilecek her düzeydeki eğitimin niteliğinin yükselmesi için yapılması gerekenlerin gerçekleşmesini fazla etkileyemiyorsak da, yine de, bu istenmeyen olayların azalması için felsefe öğretmenleri olarak bizlerin yapabilecekleri üzerine düşünmemiz yararlı olur diye düşündüm.

Yapabileceklerimiz arasında, öğrencilerimize önce insan olma sorumluluğunun ne olduğunu göstermek, sonra da mesleklerimizin bize yüklediği sorumluluğun nasıl taşınabileceğini örneklendirmektir. İşbaşında bir şeyi bilmediğini gören bir insan, işinden sorumlu olduğunun farkındaysa, onu öğrenmek ister.

Bu sorumlulukların farkına varmanın/vardırmanın tek yolu yoktur. Bu yollar üzerinde bir çalışma yapmamıza var mısınız?

Bu düşüncelerle, değerli meslekdaşlarım, sizlerin ve felsefe bilgisinin yaşamımız için öneminin farkında olan herkesin Felsefe Gününü kutlarım.

İoanna Kuçuradi
Türkiye Felsefe Kurumu Başkanı

Yorum Yaz